Gazeta Panorama OPOLSKA Wydawnictwo OPOLMEDIA Kontakt
panorama opolska

Wiadomości z Opola i okolic

Czwartek, 09 maja 2024
Imieniny: Grzegorza, Karoliny, Karola


Pociągiem szybciej do Katowic


14.04.2015

Od 20 marca po odnowionych torach pociągi pasażerskie kursują z prędkością 120 km/h, zaś towarowe 70 km/h. Dla podróżnych oznacza to skrócenie czasu przejazdu o 14 minut.


O 14 minut skróciła się podróż pociągiem ze stacji Opole Groszowice do Błotnicy Strzeleckiej, 11 wyremontowanych peronów na 5 stacjach, podwyższenie prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h - to najważniejsze efekty zakończonej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych rewitalizacji 35 km linii kolejowej. Koszt inwestycji przekroczył 251 mln zł.

Ukończone zostały prace remontowe na stacjach w Błotnicy Strzeleckiej, Strzelcach Opolskich, Kamieniu Śląskim i Tarnowie Opolskim oraz kompleksowa rewitalizacja na 35 km odcinku Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice. Od 20 marca po odnowionych torach pociągi pasażerskie kursują z prędkością 120 km/h, zaś towarowe 70 km/h. Dla podróżnych oznacza to skrócenie czasu przejazdu o 14 minut. Pozytywne efekty rewitalizacji odcinka Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice odczują również mieszkańcy regionu, którzy zyskali szybsze połączenie kolejowe na trasie z Opola do Katowic. Czas przejazdu na tej trasie skrócił się do niespełna 90 minut.

Podróż ułatwia również nowy system nagłośnieniowy oraz oświetlenie. Zadbano także o potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dzięki specjalnym pochylniom wjazd na perony jest zdecydowanie wygodniejszy. Zadbano również o podwyższenie poziomu bezpieczeństwa. Wymieniono 39 rozjazdów, które są kluczowym elementem torowiska oraz odpowiadają za sprawny i bezpieczny ruch pociągów.

W ramach inwestycji wyremontowano m.in. nawierzchnię na 22 przejazdach kolejowo-drogowych. Na 3 z nich zastosowano nowoczesną nawierzchnię, która charakteryzuje się dużą odpornością na obciążenia ciężkich pojazdów samochodowych, odpornością na działanie czynników atmosferycznych oraz dużą wytrzymałością. Dzięki instalacji nowoczesnych urządzeń kontrolnych możliwe będzie wykrywanie nieprawidłowości, które mogą zagrażać bezpieczeństwu ruchu kolejowego, takie jak zagrzane łożyska osiowe, zakleszczone hamulce, deformacje bieżni kół.