Gazeta Panorama OPOLSKA Wydawnictwo OPOLMEDIA Kontakt
panorama opolska

Wiadomości z Opola i okolic

Środa, 27 maja 2020
Imieniny: Amandy, Jana, Juliana


IKEA wreszcie w Opolu - jedyna taka w Polsce


amal 13.12.2016

Opolanie od wielu lat spekulowali, czy w Opolu otworzy swoje podwoje szwedzki koncern meblowy. Wiadomo było, że firma zakupiła kilka lat temu tereny inwestycyjne.


Opolanie od wielu lat spekulowali, czy w Opolu otworzy swoje podwoje szwedzki koncern meblowy. Wiadomo było, że w okolicy centrum handlowego Turawa Park firma zakupiła kilka lat temu tereny inwestycyjne. Oczekiwania były coraz większe, ale nie pojawiły się maszyny budowlane.

IKEA zaskoczyła swoich miłośników 13 grudnia, uruchamiając Punkt Odbioru Zamówień. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce. Do tej pory świetnie spisało się w Niemczech, Włoszech czy Hiszpanii. Do tego innowacyjnego projektu wybrano Opolszczyznę, której mieszkańcy musieli jeździć do Wrocławia lub Katowic, aby dokonać zakupów. - Miejsce jest przeznaczone wyłącznie do wydawania zamówionych i opłaconych już mebli oraz związanych z nimi elementów - mówi Monika Zielińska, zastępca dyrektora ds. sprzedaży wielokanałowej w Polsce. - W sumie około 5 tysięcy artykułów w ofercie. Zależy nam, aby nadążać za zmieniającymi się czasami i nowoczesnymi rozwiązaniami, na które czekają nasi klienci. Zamówienia można dokonywać przez stronę internetową, bądź telefonicznie przez Domolinię IKEA, znajdującą się w Punkcie Odbioru Zamówień.

To nie jedyne zmiany. 16 listopada we Wrocławiu rozpoczęto pilotażową sprzedaż mebli przez internet. Do tej pory zrealizowano 1800 zamówień. W przyszłości rozwiązanie to ma być wdrożone w całej Polsce. Docelowo powstać ma portal, za pomocą którego będzie można nabyć wszystkie produkty ze sklepów stacjonarnych w całej Polsce, a nie tylko meble.

Opolska IKEA jest otwarta w tych samych godzinach, co kompleks handlowy Turaw Park. Klienci mają tydzień na odbiór zamówienia. Nad wszystkim czuwa dwóch pracowników. - Niezależnie od wielkości zamówienia odbiór kosztować będzie zawsze 99 zł - wyjaśniła Teresa Teleżyńska, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej. - To duża oszczędność, gdyż wcześniej trzeba się było liczyć z wydatkiem prawie 400 zł.

Opole wybrano nieprzypadkowo. Aż 10 procent klientów wrocławskiego sklepu to właśnie Opolanie. Dyrektor komunikacji korporacyjnej Katarzyna Balashov ogłosiła konkurs na projekty społeczne adresowany do mieszkańców powiatu opolskiego. Najlepszy pomysł na zmianę i poprawę przestrzeni publicznej otrzyma wyposażenie o wartości 5 tys. zł.