Brzeg: Święta ze słodkim logo
aw 04.12.2009
Oryginalny pomysł reklamowy stosuje Cadbury. Gdy w większości miast świąteczne iluminacje są montowane nad ulicami, a potem opłacane na koszt mieszkańców, znana fabryka słodyczy oferuje własne oświetlenie. Eksponujące rzecz jasna markę firmy. Płaci także rachunek za zużytą do tego celu energię elektryczną, który zresztą nie jest wielki, gdyż w iluminacjach stosuje się diody zużywające 10-krotnie mniej prądu niż tradycyjne żarówki.
W czwartek 3 grudnia uroczyście rozświetlono ulicą Długą w Brzegu. Wybór nie był przypadkowy, ponieważ w pobliskim Skarbimierzu Cadbury produkuję gumę do żucia, a obok zakładu budowana jest fabryka czekolady. Wysoka na 8 metrów choinka ze znakiem firmowym stanęła przed domem kultury, natomiast jarzące się świąteczne banery zawisły nad deptakiem. Zamontowano w sumie ponad 26 tys. punktów świetlnych oraz 2 km świetlnego węża. Włącznik uruchomił burmistrz Wojciech Huczyński, odbyły się występu estradowe na wolnym powietrzu, a powabny personek św. Mikołaja rozdawał słodycze. W Warszawie oświetlono w podobny sposób reprezentatywną ulicę Nowy Świat, gdzie do końca stycznia będzie rozjaśniać mrok wkomponowane w świąteczne ornamenty logo Wedla - marka należąca do Cadbury.