Szybciej po nowych torach
nk 08.04.2014
Przyspieszenie pociągów będzie efektem planowanego do końca kwietnia zakończenia wszystkich prac związanych z wymianą torów na szlakach Koszęcin - Lubliniec, Kluczbork - Bąków i Sowczyce - Olesno Śląskie. Na szlaku Kluczbork - Bąków zakres prac objął również remont dwóch mostów, czterech przejazdów kolejowych i dwóch przepustów. Efekty rewitalizacji są widoczne też na odcinku Sowczyce - Olesno Śląskie oraz na stacji
w Oleśnie Śląskim, gdzie wymieniono tory, zainstalowano nowoczesne rozjazdy oraz wyremontowano mosty i wiadukty. Zdecydowanie poprawiło się także bezpieczeństwo na zmodernizowanych przejazdach kolejowych.
Głównym celem prac rewitalizacyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A jest przywrócenie na trasie Kalety - Kluczbork prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 120 km/h, a pociągów towarowych - do 100 km/h. Zwiększenie prędkości umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków. Inwestycja usprawni transport kolejowy w regionie i nie tylko, gdyż trasa stanowi ważne połączenie dla wywozu towarów ze Śląska przez Poznań i dalej w kierunku Szczecina.
Rewitalizacja prowadzona jest w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego całkowity koszt szacowany jest na ponad 332,1 mln złotych.