Gazeta Panorama OPOLSKA Wydawnictwo OPOLMEDIA Kontakt
panorama opolska

Wiadomości z Opola i okolic

Piątek, 26 kwietnia 2024
Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda


Chicago Bulls z USA współpracuje z Polakami


jk 07.10.2015

Chicago Bulls ogłosiło nową, długoterminową umowę sponsorską z jedną z najszybciej rozwijających się firm w Europie. W dodatku jest to przedsiębiorstwo z Polski.


Podpisany dokument to pierwszy globalny kontrakt partnerski zespołu Chicago Bulls i Cinkciarz.pl. Wydarzenie zaliczane jest do historycznych - nie tylko z punktu widzenia polskiego biznesu. Cinkciarz pl to pierwsza europejska firma, która współpracuje z zespołem sportowym, reprezentującym amerykańską historię. Drużyna jest za to symbolem sukcesu i sportowego ducha walki. Łączona jest z wytrwałością, pracowitością oraz odpowiedzialnością. Umowa polskiej firmy i Bulls to również pierwsza międzynarodowa relacja biznesowa.

Chicago Bulls mają fanów na całym świecie. - Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z polską firmą w celu zaangażowania fanów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie - mówi Michael Reinsdorf, prezydent i dyrektor generalny Chicago Bulls.

Polska firma otrzyma prawa marketingowe do ekspozycji marki na bandach elektronicznych przy parkiecie, reklamy wideo przed meczami, obecna będzie również na ekranach LED przy koszu, w programach meczowych. Będzie miała prawo do organizacji nocy promocyjnych. Polska marka zostanie wyeksponowana w internetowych materiałach wideo: „BullsTV Game Preview”, „BullsTV Recap” i „Inside the Locker Room”. Dotyczy to zarówno gier przedsezonowych jak i meczów sezonu regularnego.

Będzie też obecna na oficjalnej stronie i w aplikacji mobilnej drużyny Bulls. Ma to wielkie znacznie, ponieważ strona internetowa Chicago Bulls jest jedną z trzech najczęściej odwiedzanych stron w NBA dzięki 3 milionom odsłon miesięcznie. Drużyna ma też ponad 21 milionów fanów w mediach społecznościowych. Ta kultowa marka sportowa ma ponad 93 miliony fanów na całym świecie, którzy wiernie śledzą mecze na żywo.

Partnerzy stworzą program szkoleniowy dla dzieci i młodzieży grających w koszykówkę. Zostanie on skierowany do Polonii w Chicago, gdyż właśnie to miasto jest jej największym skupiskiem poza granicami Polski. Liczba Amerykanów polskiego pochodzenia w stanie Illinois sięga miliona, a na Środkowym Zachodzie Stanów Zjednoczonych wynosi aż 3,2 miliona. Szczegóły programu zostaną ogłoszone podczas sezonu 2015/16, który jest 50. cyklem rozgrywek w historii zespołu i 21. rozgrywanym w United Center. Od otwarcia w 1994 roku obiekt gościł ponad 40 milionów ludzi.

Obie firmy wspólnie zorganizują również coroczną zabawę konkursową dla sympatyków drużyny z Chicago. Nagrodą będzie wycieczka do Europy dla dwóch osób. Zwycięzcy, podczas wyjazdu zorganizowanego w opcji all inclusive, wezmą udział m.in. w wydarzeniu sportowym w Polsce.

Drużyna Chicago Bulls to sześciokrotny mistrz świata wchodzący w skład National Basketball Association (NBA). To jedna z najbardziej rozpoznawalnych światowych marek. W międzynarodowym badaniu obejmującym 18 państw została uznana najważniejszą amerykańską ligę sportową. Media społecznościowe NBA śledzi ponad 765 milionów osób na całym świecie.

Polska firma od 2010 roku z powodzeniem funkcjonuje w sektorze fintech. System rozwiązań, które oferuje to innowacyjny produkt finansowy w całości zaprojektowany i wdrożony przez zespół najlepszych specjalistów branży IT zatrudnionych w spółce. Firma należy do organizacji SWIFT, zrzeszającej największe banki oraz instytucje finansowe na świecie.

W zorganizowanej w Chicago konferencji prasowej, podczas której ogłoszono podpisanie kontraktu, udział wzięli m.in. byli prezydenci Polski. - Dzięki nowatorskim pomysłom, nowoczesnym technologiom, dzięki zaangażowaniu Polska transformacja gospodarcza zakończyła się powodzeniem - powiedział Lech Wałęsa. - Przez lata wkładaliśmy ogromny wysiłek w to, aby stworzyć w kraju klimat przyjazny biznesowi. Przez kolejne dekady robiliśmy wszystko, aby ściągnąć do niego zagranicznych inwestorów.

Bronisław Komorowski nie ukrywał, że umowa otwiera niezwykłe perspektywy na rynku amerykańskim i światowym przed kolejną polską firmą.